torstai 7. elokuuta 2014

Ensimmäiset liikkeet? ja muutakin mietteitä!




Heippa!

Joops elikkäs eilen illalla kun oli menossa nukkuun ja asetuin aloilleni sänkyyn rupesin ihmetteleen ihmeellstä tuntemusta mahassa. Ihan kun olis ihmakupla tai semmonen kirrellyt meneen :) Sit tajustin että "hei onks tää nyt mun pienokaisen liikkeitä" koska ei se ollut samanlaista kun ennen mahassa tuntemani väännähtelyt sun muut. Raskausviikkoja on tällähetkellä 23+0 ja eiks liikkeiden pitäis alkaa jo tuntua ainakin pikkuisen. Neuvola tätsä sanoi mulle viimeks neuvolassa heinäkuun puolella, että minulla on etuistukka ja se vaimentaa aikasta paljon pikkuisen liikkeiden tuntemista. Mutta raskasu alkaa oleen jonkinverran pitkällä jo niin eiköhän kohta ala tuntuun liikkeet paremmin :) 

Hei te kaikki jokka olette olleet raskaana ja jotka olette tällähetkellä raskaana. Mitä mieltä olette koti dopplerista? Onko teillä ollut? Onko se helpottanut stressiä siitä että onko pikkuisella kaikki kunnossa masussa? Koetteko dopplerin kannattavaksi vai ei niin kannattavaksi? 

Olen meinaan suunnitellut hankkivani sellaisen, mutta ei ole tullut sopivaa vastaan, ja nyt oon alkanut miettiin että onko se niin must have kun alussa ajattelin. Huoli pikkusen hyvinvoinnista on kokoajan suuri, koska en tunne liikkeitä niin hyvin. Tai oikeestaan en voi olla varma että kyseessä oli pikkuisen liikkeet. Ja sekin miksi oon huolissani pikkuisen hyvin voinnista on se, että lähtöpaino ennen raskautta oli todella paljon, ja raskauden alussa putosi ainakin 15kg ja nyt on noussut tosi hitaasti, että kasvaako pikkuinen sielä ollenkaan. 

Ja sekin, että onko pikkuinen ylirasittunut siitä, että teen niin paljon töitä. Olen melkein 7 päivää viikosta töissä. Työvuoroni ei ole kuin muutaman tunnin mittaisia, mutta silti se on aika raskasta minulle itsellenikin. Vaikka rakastan työtäni yli kaiken, koska minut on vain luotu asiakaspalvelutyöhön ja koen olevani niin elementissäni kassan takana.

Sitten vielä mielessäni olisi yksia asia. Mieliteot. Itselläni ei liiemmin ole ollut mielitekoja, saatika ihmeellisiä ja erikoisia sellaisia, mutta ihan muutamia on ollut. Niihin lukeutuu pähkinäsuklaa ja chewits-karkkitoffeet. Onko teillä ollut paljon mielitekoja raskauden aikana ja millaisia?

Tällästä tälläkertaa. Toivoisin paljon kommentteja ja niiden kautta niinsanottua vertsiä eli vertaistukee raskausajalle :) Ja lisää lukioita tietty :) 

<3:llä Ella ja pikkuinen

4 kommenttia:

  1. mä en varmaan enää tuossa kohtaa ostaisi doppleria koska kohta tunnet liikkeet monta kertaa päivässä niin dopplerille ei ole enää tarvetta! :) tuohon työ juttuun sanoisin että oman voinnin mukaan, jos itse et kärsi työnteosta niin ei masuasukkikaan! :) mulla maistui raskauden aikana kaikki herkut, nektariinit sekä alkoholiton olut vaikken muuten voinut sietää kaljaa :D

    VastaaPoista
  2. Okei. Kiitos vinkistä :) Saattaa olla että liikkeitä tuntuu jo enemmänkin, en vain osaa yhdistää niitä vauvaan :) Juu päin vastoin nautin siitä että saan olla töissä :) Okei eli siis kaikki oudot herkut on ihan normeja :)

    VastaaPoista
  3. Mä hankin kotidopplerin ja esikoista tosiaan odotellessa olin onnellinen että sen hankin, tuli jotenkin varmempi olo :) Mutta se kuuluu vasta kun on tietty määrä jo viikkoja kasassa:) sen saa myös hyvin myytyä eteenpäin!:) Täällä kanssa esikoisen odottelua nyt jo rv 41+1 ja kuumeisesti odotellaan pikkusen syntymää <3

    Http://meri-l.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. varmasti tuli todella helpottunut olo :) Mulle tulee joka kerta tosi helpottunu olo neuvolassa kun kuulen vaavin äänet :) Tosin olen kuullut pikkuisen sydän äänet vasta muutaman kerran, koska nv käynnit on ollut todella vähäisiä (3) ja rv 23+1 on tällähetkellä menossa.

      Poista