keskiviikko 13. elokuuta 2014

Paino ja raskauskilot!

Heippa!

Tänään aattelin puhua aiheesta paino ja raskauskilot, koska se huolettaa mua vähäsen. 

Mikä mua huolettaa?

- Mua huolettaa se, että vauva kehittyy hirmusta vauhtia, mutta paino ei tunnu nousevan.


Miksi se huolettaa mua?

- Se huolettaa mua siks, koska pelkään että kun paino ei nouse niin pikkusella on jokin hätä kasvamisen suhteen. 

Lähtöpainoo mulla oli ennen raskautta hurjat 115kg ja se tippu aika rajusti heti alkuraskauden aikana, vaikka en muuttanut ruokavalioo tai mitään tapojani sen erityisemmin. Mutta siis helmikuussa paino oli 115kg ja  19.6. tokassa neukku käynnissä paino oli enään vain 100kg. No sen jälkeen se on kyllä noussut joo, mutta neukkutätsä sano että se on vain muksu, lapsivesi ja istukka mitkä ovat tuoneet painoo lisää. Mutta nyt kävin juuri äskön vaa'alla ja paino on viimeisimmästä mittaamisesta noussut kk aika vain 500g. Se miks mä lähdin miettiin ja pohtiin asiaa on se, että mun kihlasormus oli kokoo 18, se tippu mun sormesta koska sormet on "laihtunu" ja sit hommattiin puoli kokoa pienempi ja nyt sekin tippuu. Aika pelottavaa sinänsä. Sekin ihmetyttää että omasta mielestä massu ei ole kamalan paljoo kasvanut vielä. Tosin lähtötilanteessakin on ollu masua aika paljon. Nyt on kumminkin rv 23+6. 

Miten on onko normaalia vai? 

Jakakaa kokemuksianne ja tietämystänne :) Jotta mun ei tarvis olla näin huolesta soikeena. Seuraava neukkukäynti ensviikolla, mutta haluisin vähän tietoo ennen sitä :) 

Tässä masu rv 22+4


Ennen tuo ihana one piece jumpsuit amerikanlippu kuosilla oli mulle iso ja löysä, mutta nyt alkaa kiristää massun kohalta :) Vammaus asento, mutta en ole koskaan oikeen osannut olla kameran kuvattavan puolella :) 

Kertokaahan kokemuksia ja laittakaa kommentteja ja kaikkee :) 

<3:llä Ella ja masuasukki

2 kommenttia:

  1. Esikkoa oottaes mun paino tippu 110:stä 96 kiloon. Poika paino syntyessään 3124 kg eli siro poika. Aika usein elämän tapa muutos vaikuttaa painoon muuttunut ruokavalio liikunta jne. Sekin voi vaikuttaa jos sulla on radi ja syöt dietin mukaan silloin paino voi tippua. Laita sormus kaulaketjuun roikkumaan. Niinkuin minullakin on kihöa ja vihkisormus. Neuvola seuraa ja josaihetta huoleen kohtu ei kasva tulee äippäpolille lähete.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eli siis mun huoleni on käytännössä aiheeton? :) Helpottavaa kuulla :) Juu taidan pistää molemmat kihlasormukset kaulaan. Kun jouduttiin ostaan jo uus ja pienempi, mutta sekin tippuu. :)

      Poista