tiistai 16. syyskuuta 2014

Neuvola kuulumiset!

Moikka!

Tänään oli neuvolakäynti ja raskausviikkoja on 28+5 :) Aika jännää :) Viikko ja ollaan pyöreen 30 puolella ja sit enään 10 viikkoo ja on laskettu aika :O Pelottavaa :(

Mutta mitä siellä neukussa sit oli?

Siellä kävin läpi kaavakkeen joka mulle oli annettu täytettäväks viime neukkukäynnillä. No eihän siinä mitään ihmeellistä ollut. Eniten se neukkutäti jäi pohtimaan sitä mun vastausta kohdassa jossa kysyttiin ystävien tuen antamista raskauden aikana. Olin vastannut siihen että olen täysin erimieltä. Miksi vastasin niin? - Vastasin niin, koska suurin osa kaverteista on kadonnut. Joo kaikki ei ole samassa tilanteessa. Ymmärrän sen. Vaikka mua ei voi pyytää baariin dokaan ja bilettään, niin silti muhun vois olla yhteydessä ja tykkäisin ylikaiken siitä että meillä kävis kahvilla. :) Ainoot jotka on elämässä tällähetkellä ystävistä tukena on tulevat kummit ja Jenny joka on juuri keväällä saanut vauvan. Ja tietenkin Sannia unohtamatta, joka on veljeni tyttöystävä. :) Ja siihen ne sitten jääkin. Kaikki 4 naispuoleosta ystävääni ovat tukena tässä raskauden aikana. Jennyltä saan hirveesti vertaistukee ja vaihdellaan kuulumisia ja kaikkee ja pystyn jennylle kertoon ihan kaiken raskaudesta mitä oon tähän mennessä kokenu. No se on yksiselitteistä. Jenny on äiti ja musta tulee äiti :)Mutta se kuuluu asiaan :) Hihi :)

Neukussa kuunneltiin myös sydän äänet ja pikkusen sydän löi todella hyvää tahtia :) Omnom ihana saada tietää että pikkusella on kaikki hyvin :) Ja sit mitattiin masu. En tie mikä se on oikeelta nimeltää, mutta siis se kun ne mittaa ton masukummun. :) se oli 25cm :) Mikä se muuten on oikeelta nimeltään se mittaus? :)

Ja ja ja ja ja no ei sen kummempia pikkunen voi hyvin ja mä voin hyvin :) Vaikka nyt onkin tosi huono ja heikko olo. On tullu tänään hiukan raadettua :) Eka töissä 4h ja sit kotiinpäästyä 5 koneellista pyykkiä (2 koneellista oli vaavin lakanoita ja peitot yms.) ja sit viel kammottavan iso tiski. Vähän päässy repsahtaan kun meinaan nukkua vaan kaikki päivät sillon kun en oo töissä. Alkaa voimat oleen aika loppu. Mutta en silti haluu viell lopettaa töitä :)

Mutta kaikinpuolin kaikki on tosi jees ja kunnossa ja voin olla tyytyväinen :)

Sitten olis yks kysymys kaikille :) Mitä mieltä olette rintarepusta? Vai kantoreppu mikä se nyt on se mikä tulee tohon masulle sitten kun vauva on siinä iässä et voi semmosessa chillailla ku mami puuhailee kaikkee :) Oon meinaan miettiny semmosen hommaamista ja tossa olis halvalla yks aika kiva :)

Tää oli nyt vähän tällänen tynkä päivitys :) Sallitakoon se mulle tänpäiväsen aherruksen jälkeen :)

<3:llä Ella ja Masuasukki

7 kommenttia:

  1. Se rintareppu oli meillä tosi kätevä sillon kun N oli pieni, nyt L on ollut siinä muutamissa tapahtumissa ja tykännyt kovasti kun näkee ihmisten menoja ja muuta... Ei tosin oo siinä enää kun ei mahdu ja painaa niin paljon :D toisaalta myös ilman sitä pärjää tosi hyvin, koska esim. kaupoilla pikkunen varmasti oleilee vaunuissa ja näkee sieltä kaiken :-) mutta jos yhtään tuntuu että sille vois olla tarvetta niin hanki vaan, jos jostain sellasta saat just nyt :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei. Kiva kuulla :) Tuo on kyllä totta :) Rattaat kulkee melkeempä jokapaikkaan tulevaisuudessa mukana joten se helpottaa asiaa paljon :) Löysin halvalla Emma merkkisen rintarepun, mutta en ole siitä sitten aivan 100% varma. Mulle 19€ siitä on iso raha jos jää käyttämättömäks. :/

      Poista
    2. Onhan toi sitten iso raha jos sitä ei sitten käytäkkään :-/ toisaalta kun ilman sitäkin pärjää ihan hyvin, että ostaa se vasta sitten kun pikkunen on syntynyt ja jos totee että sitä tarviikin :-)

      Poista
    3. Niin tuo on. :/ Nii totta. Täytyy kattoo mitä teen :) Tänään se selviää :)

      Poista
  2. Se on sf mitta jos oikein muistan :) mä en ajatellut hommata mitään kantoreppua, en tiedä miksi.

    Mun blogia voi seurata nompparellinmatkamaailmaan

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kiitos. Multa on noi viralliset sanat aina vähän hukassa tämmösissä asioissa :) No siis se käsitys mihkä oon päässy niin on se että se ei oo se must have :) Joten en tiedä itekkään hommaanko sitä sittenkään :)

      Poista
  3. Sf mitta eli kohdun kasvu käyrä niin sanotusti :) mulla jäljellä vajaa 4 viikkoa.

    VastaaPoista