maanantai 1. syyskuuta 2014

Sokerirasitustesti!

Heipsansaa!

Sokerirasitus-testi takana. Se suoritettiin perjantaina ja se oli kamala. Hyi!! 

Luulin että tämä kyseinen testi kuuluu vakiona kaikille vaavia odottaville äideille, mutta kaverini kertoi että ei kuulu. Info tästä siis toimii taas tosi hyvin neuvolasta minulle. No mietin ja pohdin että miksi minä jouduin siihen? Pikkunen kasvaa hyvin ja sydän lyö hyvin. Kaikki on kaikinpuolin kunnossa. No sit jatkoin miettimistä ja tajusin. Mähän oon massavempi kuin "normaali"-ihminen. Joten siinä syy... Joo tiedän en oo eläny ihanteellista elämäntapaa ruokavalion ja liikunnan suhteen koskaan. Mut silti.
 
Onko neuvolan pakko epäillä kaikkea?
Tällä kysymyksellä viittaan siihen mitä minulle on aikaisemmin sanottu neuvolassa. Minun mielenterveyttä on pohdittu sen vuoksi, että tuli itku. Ja se miks tuli itku oli siinä että neukku "lääkäri " sanoi mulle näin "et ole kykeneväinen äidiksi, koska et ole kykeneväinen huolehtimaan omasta terveydestä." Kyse oli käsitaipeissa olevista ihottumista, jotka johtuu atooppisesta ihottumasta josta kärsin ympärivuoden. Miten mielenterveys liittyy siihen että suoraan arvotellaan kyneneväisyyttä äidiksi?
 
Tiedän toki, että lähes kaikilla neuvolatädeillä ja -lääkäreillä on tapana manata alimpaan H********n ensimmäsitä lasta odottavat nuoret äidit, joille kaikki on tuntematonta ja matka kohti uutta, suurta ja ihmeellistä. Mutta ei silti nyt ihan noin pahasti tarvisi. 
 
En oo mitenkään katkera, mutta tommonen pistää aina miettimään. 
 
 





















Perjantai aamuna ennen lähtöö. Oli hiukan tylsää niin aattelin laittaa hiukset ja meikata ja kaikkee :) Harmittaa että ei tuu enään niin usein laitettua itteeni kuntoon ja kaikkee. Ku joskus se oli ihan must juttu ennenkö meni mihkää mut nykyään ei oikeen enää jaksa innostaa. Kyse ei oo siitä et oisin päästäny itteni rempsahtaan parisuhteen takia, vaan töissä ei saa pitää pitkii hiuksii auki ja liika meikki on kielletty :) Joten joskus laitan ripsaria ja se on siinä. Sit ku on vapaa päivä niin sit vaan oon kotona enkä tee mitään silleen et liikkuisin kauheesti mualle ku lähisiwaan :)  Ja sinne nyt on ihan turha meikata :D Mut ehkä siinä on sekin et oon naturellinakin nätti. En oo sit mitenkään itserakas etä älkää niin luulko. Mulle on vaan usein sanottu et oon melki paremman näkönen naturellinä ku meikattuna :)


Vai mitä mieltä te ootte asiasta? :)

Omastamielestä mielummin luonnollinen kun kauhee pakkeli :) Joskus on toki kiva "liiotella" Silmämeikillä :)


No mutta niin sain tänään tietää tulokset tosta sokerirasituksesta. Ja voin huokasta helpotuksesta :) Kaikki on ok siellä ja jatko toimenpiteitä ei tarvita :)

En voi sanoin ees kuvailla kuinka helpottunu oon :) Jotenkin vaan ihan sika helpottunu olo :) Tietää ainakin et nyt ei tähän hätään tarvi ruveta miettiin sitä diabetestä sen enempää. Voi keskittyä noitten ihottumien parantamiseen :)

Mut semmottiisii tänään :)

<3:llä Ella ja masuasukki

4 kommenttia:

  1. No huhhuh, vähän kyllä tökeröä tekstiä tohtori kaikkitietäviltä. Aloin pohtimaan mitähän kaikkea minä joskus kuulen kun pillerit lopetin ja jos onnistaa niin joku päivä vielä odotan muksua. Minähän oon alle 140cm pitkä, atooppista ihoa kantava, edellinen syöpäpotilas, ja myös edellinen masennusta kantava epänormaali ihminen:( ..voi räkä. Mutta tsemppiä hirveesti sinulle, ja kaunis olet ilman meikkiä. Monelta mieheltä olen kuullut että naiset olisivat kauniimpia naturellina!:) (sait uuden lukijan matkaan) http://dontgiveupwithoutafight-iidu.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. Juu oli kyllä. Onneks tämä lääkäri olikin vain sijaisena ja on nyt lähtenyt siitä neukusta missä käyn. Oijh onnea ja zemppiä toivottavasti saat pienen ihmeen kasvamaan massasi :) Ja näin etukäteen jaksamisia sitten neukku käynneille. Niiltä voi odottaa todellakin ihan mitä vaan. :/ Kiitos :) Olen kuullut saman monelta mieheltä. Vaikka omastamielestä saattaa olla ruma ja kaikkee mut eiks kauneus oo katsojan silmissä? :)

    VastaaPoista
  3. Nyt täytyy kyllä sanoa, että onpa ollut asiantuntematon lääkäri. Kaikki ovat oikeutettuja kuitenkin hyvään kohteluun ja siihen kannustavaan neuvontaan, eikä suinkaan alas lyttäämiseen. Toivottavasti jatkossa on mukavampi lääkäri! Mutta älä siitä sokerirasituksesta huoli, se on vain lapsen parhaaksi että mahdollinen raskausdiabetes huomataan ajoissa (koska muuten lapsi voi kasvaa väärällä tapaa liian suureksi ja voi tulla monia komplikaatioita itse synnyttämisessäkin ja lisäksi lapsi voi kärsiä verensokerin rajusta LASKUSTA synnyttyään ja tarvitsee siihen apua, jota on tietysti vaikea antaa jos ei tiedetä etukäteen tilannetta). Itse jouduin viimeksi rasitukseen pelkästään siksi, että minulla oli poikkeavan kovia päänsärkyjä odotusaikana ja olin vähän iäkkäämpi synnyttäjä (diabetesta ei kuitenkaan ollut). Kamalahan se rasituslitku oli , mutta tulipahan juotua :)

    Hienoa lukea nuoren äidin tuntemuksia, olen aikoinani itse saanut esikoiseni 21-vuotiaana. Oikein mukavaa odotusaikaa sulle!

    Kupla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mmh. Niimpä. Niin on mutta ihmetyttää vaan miksi minua ei ole informoitu erikseen syytä siihen miksi testi tehdään. Kun olisi hyvä infota tulevaa äitiä kaikesta.

      Kiitos toivottavasti viihdyt blogin parissa :)

      Poista