torstai 2. lokakuuta 2014

Vaiettu häpeäminen!

Heippa!

Aattelin vihdoin kertoo/ julkasta tän päivityksen teille. Tää on mulle aika arka aihe, koska en oo oikeen koskaan ollut sinut vartaloni kanssa 100%. Ei mua oo haitannu se että oon ollu aina isokokosempi. En vaan ole ollut sinut mahani kanssa.  Eli vaiettu häpeäminen.

Se miksi olen aina julkassu teille kuvat kasvavasta masusta paita päällä on yksinkertanen juttu. Häpeän mahaani. En sen takia että se kasvaan. Ei vauvamaha on päinvastoin todella todella ihana<3 Mutta se että mahani roikkuu.On aina roikkunut siitä asti kun lihoin n. 8 vuotta sitten 30kg yhtäkkiä. Ja se roikkuu edelleen. Ja häpeän sitä todella paljon.

Mutta nyt olen miettinyt asiaa, ja tullu siihen tulokseen, että ei kaikki voi olla täydellisen näkösiä. Enkä ole ainoa ylipainosta ennenraskautta kärsinyt odottaja. Enkä varmaan viimeinenkään.

Joten nyt olen kerännyt rohkeutta paljastaa teille vauvamasun ilman että se on paidan peitossa piilossa.




Kamalahan tämä kuva on, mutta ei sille voi mitään. Maha roikkuu ja sen takia kaikissa aikaisemmissa kuvissa minulla on ollut paita päällä peittämässä mahan roikkumisen.

Mutta tänä kuva ja nää tuntemukset ja häpeä tästä saa mut entistä vahvemmin haluamaan tiputtaa raskauskilot ja vähän ylimääräistäkin sitten kun pienokainen on maailmassa.











Muuten minulla ei ole ollut ongelmaa liiallisen tai lopean painon nousun/lisäkilojen tulon kanssa. Enkä koe että mikään paikka olisi erityisemmin turvonnut/ lihonut raskauden aikan. Tarkottaen kasvot, kädet, jalat. Jaloissa on tietysti sitä perus turvotusta, mutta se nyt on ihan normaalia. Ja niin sormukset ei mahtunu tänäaamuna sormeen. Joten ainakin vasen nimetön on turvonnut. :(

Mites te muut? Onko kellään muulla ollut vastaavia tumtemuksia/ häpeää omasta kropasta raskauden aikana?

Tällaista meillä.

<3:llä Ella ja masuasukki

8 kommenttia:

  1. taas kommaamas sua. :D Minä häpeen kroppaani tällä hetkellä esikkoa oottaessa laihduin radin takia, mutta nyt kun ei oo radia eikä syytä kattoo niin tarkkaan mitä sinne suuhun laittaa niin paino nousee... Miestänihän ei tää haittaa, mutta mua haittaa. Itse en ole normaalipainonen muutenkaan ylipainoo on aina ollu ja aina varmaan tulee olemaan... tietty asian etteen vois tehä jotain ja voiskin yrittää tehä kun tää toinen syntyy..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. JUst ihanaa,että oot aktiivinen kommentoimaan :) Tykkään että kommentoidaan :) Pakko kysyätällain untuvikkona et mikä on radi? :) Mun mies on kans sitämieltä, että en oo lihonu liikaa/ koskaan ollut liian lihava. Mahani on siis aina roikkunut vähäsen. Koska lihoin sen 30 kg ja sit pikkuhiljaa laihtunu ja lihonu ja jojoillu. Ite aattelin synnytyksen jälkeen mahdollisimman paljon pois. Aluks ihan vaan lenkkeilyllä pikkusen kanssa. Ja talvi vauva kun on niin toivon paljon lunta talveks niin on enemmän vastusta ylämäissä kun käy lenkillä :)

      Poista
    2. Radi on yhtä kuin raskausajan diabetes ja sitä varten käydään siellä ihanassa sokerinrasituksessa. Joo mullaki on ollu aina tota kurvii mut kai sitä vois jotain asian eteen tehä et olis itekkin tyytyväinen kroppaansa.

      Poista
    3. Aivan tietenkin lyhenne radi :D apua miten en tajunnu tollasta :D Nooh talvi tulee niin muksut mukaan ja tarpoon lumihankeen ylämäkee :) eiks se oo aika tehokasta :)

      Poista
  2. Kaunis vauva masu :) en tykännyt itsekään vauvamahastani mut synnytyksen jälkeen ei muutamaa jenkkakahvaa joutanu enää miettiäkään :D palkinto on sitäkin kauniimpi. ;) onnea vauvasta!<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia :) Palkinto tästä 9 kk lihomisesta ja kasvamisesta on aina sen arvonen. :) Kiitos paljon :)

      Poista
  3. mä en myöskään tykkää kropastani, mutta raskaana ollessa rakastin sitä. Ikävä jo nyt sitä masua :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullekkin tulee ihan varmasti ikävä masua, vaikka ei olekkaan sellainen söpö palleromasu. :)

      Poista